Snygga tassar igen!

Nu har jag klippt Demsis tassar med, så snygg och stilig han blir när de är nyklippta!



Angående blodet (om det nu syns) så var det inte jag som var fruktansvärt dålig och klippte pulpan på en vit hund. Det var nämligen så att klon på "tummen" var helt böjd, han måste ha skadat den på något sätt. Så jag var helt enkelt tvungen att klippa av den där vecket var, den hängde redan löst till viss del.

Hur är era hundar att klippa klorna på?
Kajsa är jätteduktig och ligger stilla på sidan, ibland rycker hon lite med tassarna men det är för att hon är kittlig. Att klippa klorna på Demsi är en brottningsmatch, oftast måste jag ligga lite över honom för att han ska lugna ner sig och ligga stilla. De förra ägarna åkte till veterinären för att klippa klorna, och då blev han väl tvingad så antar att det hänger ihop med det. Chilla är ett rent helvete att klippa på. Efter att mamma (eller jag, kommer inte ihåg vem som klantade sig först) råkade klippa pulpan på henne så är det i princip omöjligt att få henne still utan att rycka och slita i tassarna. Förhoppningsvis blir det bättre en vacker dag.

Kommentarer
Postat av: Patrik

våran hund ogillar verkligen när man klipper klorna på den XD



sv; tack! :D

2010-06-21 @ 16:21:09
URL: http://jagputte.blogg.se/
Postat av: Fotograf Jessica

ååh tackar! hihi

2010-06-21 @ 17:24:19
URL: http://jessicalillsmeds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0