Banankakor

Idag är jag hemma och sjuk så jag passade på att baka bananchips/kakor till hundarna. De blev faktiskt riktigt goda, tycker både jag och hundarna, haha!



Recept

370 gr fullkornsvetemjöl
1 dl lättmjölk
1 ägg
1 mosad banan
1 msk ljus sirap

Gör såhär:
Sätt ugnen på 150 grader. Knåda ihop alla ingredienserna till en deg. Kavla ut degen på ett mjölat bakbord till cirka 1 cm tjocklek och skär den i små fyrkanter.

Lägg chipsen på en plåt klädd med bakplåtspapper. Grädda dem mitt i ugnen i cirka 30 minuter.

De var lätta att göra och smakar gott, smular inte i fickan!

Kommentarer
Postat av: emelie

haha, vad kul att både du och hundarna gillade dom ;D

2010-03-08 @ 18:14:45
URL: http://empaans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0