Berikning

Idag läste jag om berikning i Härliga Hund så ikväll när jag skulle ge Kajsa och Demsi mat testade jag det. Jag valde en enkel variant då jag inte kände för att gå ut i blåsten eller göra något komplicerat. Jag strödde ut fodret på golvet och gömde en del bitar under leksaker, mattor och bakom bords- och stolsben, sedan fick de en leta upp maten, en i taget förstås. Kanske ska börja med det där, en gång ibland kan ju inte skada.

För er som inte vet vad berikning är så får ni googla det, jag har inte tid att beskriva det och tror inte att jag skulle lyckas så bra heller! Demsi skäller på mig, han tycker jag är tråkig nu och vill väl säkert ha sin dagliga pälsputs.
Man kan t.ex. gömma godis i gräset eller i barken på ett träd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0