Chilla

Chilla är en blandras, hennes pappa är Rottweiler och mamman Labbe/Border Collie. Hon är fem månader gammal. Chilla är helt galen, men hon är gosig när hon är trött. Hon är den mest bortskämda av våra hundar, hon får vara i sängen mer än de andra och ligger nästan alltid i soffan.

Chilla bor hos min mamma och är mest hennes hund. Chilla och Demsi bor alltså aldrig tillsammans. Det är mamma som ska träna Chilla. Jag tror hon är sugen på att prova agility, men först måste de gå valpkurs och fortsättningskurs.

Det var jag som döpte Chilla. Hennes namn kommer från ungdomarnas uttryck chilla (chill out=ta det lugnt). Chilla har en hel drös med smeknamn, kärt barn har många namn!

Det var lite grundfakta om Chilla, om ni läser min blogg får ni lära känna henne bättre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0