Demsi

Demsi är en omplaceringshund, vi hämtade hem honom i januari i år. Han är en kastrerad Golden Retriever hanne på två år. Innan Demsi kom till oss bodde han hos ett äldre par men de kunde inte ha kvar honom för gubben skadade benen.

Demsi är egentligen min pappas hund och han bor alltid hos pappa, men han är väldigt fäst vid mig. Lite av det beror nog på att det alltid är jag som borstar honom vilket han ÄLSKAR.

Demsi är väldigt sällskaplig och vill alltid vara med och vara nära. Han ligger gärna bredvid mig i sängen och tycker om att kramas.

Just nu jobbar vi mest med grundlydnad med Demsi men jag ska börja träna agility med honom också så småningom.

Demsi kallas ofta för Dems.


Det var lite grundfakta om Demsi, om ni läser min blogg får ni lära känna honom bättre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0