NBK

Idag åkte pappa och jag en sväng till stan för att handla och tog med oss hundarna för att Demsi skulle tränas på att åka bil. Han har nämligen knappt aldrig åkt bil innan han kom till oss så han spyr väldigt lätt. Vi stannade många gånger och tog ut honom och det gick jättebra, men sista sträckan spydde han.. Typiskt!

Jag provade att binda dem utanför apoteket medan jag köpte linsvätska, och Demsi var jätteduktig. Kajsa skötte sig ju också såklart, som vanligt.

Vi var i alla fall nere på våran brukshundklubb, de har skottat planen där nere nu så att kurserna kan dra igång, så pappa och jag ville se hur det såg ut. Det var jättefint, mycket bra gjort av den som skottade! Stod några hinder framme med så jag körde lite med Kajsa, och Demsi fick hoppa (det enda han kan inom agility, än så länge).

Ska nog dra ner mamma och Chilla (hos mamma bor jag nästan granne med brukshundklubben!) på lördag om det är fint väder och ge dem deras första agility-lektion. Ska ta en bild då också, hade inte kameran med mig idag, men det ser jättehäftigt ut med alla vita "väggar" runt hela övre plan!


Nästa agility-stjärna? Jag tror hon har potential!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0