Noah och Norpan

Har funderat på att lägga upp min barnbok, ett skolarbete, som jag gjort med hjälp av Kajsa och Chilla, och nu äntligen har jag bestämt mig för att göra det. Låt mig få presentera *trumvirvel*
Noah och Norpan
Författare och illustratör Emma Olofsson


(Och nej, jag vet inte hur fasen man får bilderna åt rätt håll!)

Det var en gång en pojke som hette Noah. Hans bästa kompis hette Norpan.
Noah gjorde allt tillsammans med Norpan. Noah brukade kalla Norpan för
sin vita springare.



En dag är Noah och Norpan ute och går.


De går till den stora djupa skogen.


Noah och Norpan har dragkamp i en liten glänta.


Men rätt som det är kommer Monstret Morra farandes emot dem.


Monsret Morra hoppar på Norpan och försöker bita henne.


Vilken tur att Noah är där och kan knuffa bort Monstret Morra!


Noah och Norpan klarade sig. Nu får de vidare, de ska träna agility.


Noah springer och Norpan hoppar. Vilken fart de har!


När Noah och Norpan kommer hem ger Noah Norpan mat.


De borstar tänderna tillsammans.


Nu är det läggdags. Godnatt Noah, godnatt Norpan!


Snipp snapp snut så var sagan slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0